émlnknnkmm

Friday, March 12, 2010





3 comments:

  1. Goed bezig weer! Het wordt vast een mooi paassfeertje bij jou thuis.

    Ach dat vermiste meisje, een nachtmerrie. We kennen haar niet, maar Dordt is een eiland, een dorp qua sfeer dus. Via via had mijn dochter gehoord dat het bewuste meisje bang haar moeder belde. Dat er een eng iemand voor de deur stond. Toen moeder 10 minuten later gealarmeerd thuis kwam bleek het meisje weg te zijn en is er door de ouders direct alarm geslagen, maar de politie vond het nog niet nodig iets te doen, zo doet het verhaal hier de ronde. Hoe dan ook het ergste wat je als ouder kunt overkomen.

    Hou je van lezen? Ik heb net 'een keukenmeidenroman' uit, in het engels; 'the help', van Kathryn Stockett, misschien ken je het al, maar zo niet dan kan ik het je van harte aanbevelen. Het gaat over de sfeer in de Zuidelijke Verenigde Staten in de jaren '60 van de vorige eeuw. Het is zeer gebruikelijk dat de zwarte dienstmeid wel voor de opvoeding van de kinderen zorgt maar tegelijkertijd niet met de ouders aan tafel mag zitten, noch hun koelkast mag gebruiken voor haar lunchpakket en zelfs als het even kan een apart toilet moet gebruiken. Het is prachtig geschreven.

    ReplyDelete
  2. Hallo Natacha,

    Omdat ik je op het blog van Lili tegenkom dacht ik, eens even kijken. Leuk blog, maar ik zie niet waar ik je kan volgen. Wil je geen volgers en als je dat wel wilt kun je misschien een volgers blok via google gadgets op je blog zetten.

    fijne dag
    Hermine

    ReplyDelete
  3. Dag Natacha,

    Wat een schoonheden van eieren heb je al gemaakt, kijk werkelijk mijn ogen uit. Het zijn stuk voor stuk juweeltjes, daar kan ik nog heel wat van leren. Ga nog even verder op je blog lezen, wens je nog een fijne avond verder.

    Lieve groet, Josephine

    ReplyDelete